Avantajele unei afaceri dropshipping

Avantajele Dropshipping

Avantajele unei afaceri dropshipping

Dropshipping este un model de business bun pentru un antreprenor la inceput de drum dat fiind ca este accesibil. Cu acest tip de business poti testa diferite idei, dezavantajele fiind desul de putine. Ne-am gandit la cateva motive pentru care dropshipping-ul poate fi un model de succes.

1. Capital minim de pornire

Cel mai mare aventaj pentru dropshipping este ca iti poti lansa un site e-commerce fara a invensti mii de lei intr-un stoc de produse initial. Pentru un magazin fizic, un comerciant trebuie mai intai sa isi achizitioneze un stoc de marfa, astfel blocand o suma de bani, care nu e intotdeauna mica.

Modelul dropshipping iti permite sa nu achizitionezi nimic pana in momentul in care ai realizat deja o vanzare. Plata produselor vandute o poti face in avans – pentru a putea pleca produsele de la furnizor la client, sau, daca este astfel negociat – dupa incasarea contravalorii produselor de la client.
Deci, fara a fi nevoit sa investesti in stocuri de produse – ca un magazin traditional (off-line) – poti incepe lejer o afacere proprie.
Ai nevoie doar de un calculator, un domeniu, magazinul online instalat si setat si gazduire pentru acesta.

2. Usor de inceput

Administrarea unei afaceri online este mult mai usoara decat a unei afaceri off-line unde ai produse fizice:

  • Nu mai este nevoie sa administrezi si sa platesti pentru un depozit de marfa
  • Nu este nevoie sa faci colete si sa le livrezi tu
  • Nu este nevoie sa inventariezi marfa
  • Nu este nevoie sa ai grija de retururi sau intrari de marfa (aici depinde si de negocierea efectuata cu furnizorul tau de marfa)
  • Nu este nevoie sa te ocupi de achizitii de marfa

3. Nu ai nevoie de o locatie fixa

O afacere de tip dropshipping poate fi condusa de oriunde. Iti trebuie doar o conexiune la internet buna. Daca pastrezi o comunicare deschisa si usoara atat cu clientii tai cat si cu furnizorii, iti poti administra afacerea fara prea multe batai de cap.

4. Gama variata de produse

Dat fiind ca nu este nevoie sa achizitionezi mai intai marfa pe care vrei sa o vinzi, gama ta de produse poate fi extrem de variata. Poti vinde de la haine si pantofi, pana la detergenti sau schiuri. Tot ce ai nevoie este un magazin online cu specific general, ori doua sau mai multe magazine online cu tema specifica. Tot ce trebuie sa faci este sa afisezi produsele in magazinul tau online si sa le promovezi.

5. Usor de testat

Dropshipping-ul poate fi si o forma de testare a dorintei clientilor unei afaceri existente si pentru alte tipuri de produse. De exemplu ai o firma prin care comercializezi o anumita gama de produse si vrei sa vezi daca anumite produse complemetare celor existente poti fi atractive pentru piata pe care o ai deja. Bineinteles, fara investitii mari in prima faza.

6. Usor de scalat

Avand in vedere ca nu ai stocuri de administrat, inventare, retururi fizice etc, tot ce ai de facut este sa administrezi relatia cu clientii si furnizorii si partea de promovare – care sunt lucrurile cel mai usor de facut in managementul unei afaceri. Iar profiturile tale daca se indreapta care imbunatatirea serviciilor si a partii de promovare, poti dezvolta afacerea extrem de bine.

In concluzie, o afacere de tip dropshipping este buna atat pentru cei la inceput de drum cat si pentru firme cu vechime care doresc sa incerce dezvoltarea companiei pe alte game de produse. Totusi, nu e totul roz in galaxia dropshipping. Acesta are si cateva dezavantaje – pe care ti le vom prezenta intr-un articol separat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *