Curierul - cum il aleg?
Una din intrebarile pe care ti le pui cand pornesti o afacere online, fie in sistem dropshipping sau chiar daca detii stoc de produse, este „cum aleg curierul?”. „Ce curier este mai bun?”. Dupa contractarea furnizorului tau de marfa, alegerea curierului este al doilea pas, am putea spune. Exista cazuri fericite in care furnizorul asigura livrarea marfii catre clientul final. Insa, de cele mai multe ori, acest lucru cade in sarcina ta.
Si acum, pe cine aleg? Buna intrebare. Pe piata din Romania isi desfasoara activitatea o serie de jucatori importanti: FanCourier, Urgent Cargus, GLS, DPD, Sameday etc. Sa nu uitam de cei internationali DHL ori TNT.
In functie de volumul comenzilor pe care il preconizezi ca-l vei avea, firma de curierat iti va oferta o cota de pret pentru livrari.
Trebuie sa acorzi atentie speciala asupra faptului ca, in majoritate, curierul taxeaza mai intai in functie de volumul pe care il au coletele si apoi in functie de greutatea coletului. Daca un colet are, sa zicem 3 kg dar volumetric este de 6 kg, atunci curierul te va taxa pentru 6 kg nu pentru 3 kg.
Astfel, daca tu vei avea produse gen bijuterii sau cosmetice vei avea costuri de transport mai reduse decat daca doresti sa comercializezi scaune de masina ori patuturi pentru copii.
Este bine sa setezi pe site valoarea reala a transportului sau sa iti calculezi marja corect si sa aloci o valoare fixa pentru transport iar diferenta de valoare a acestuia per produs sa se regaseasca in pretul produsului.
Daca transportatorul detine un modul de integrare cu platforma pe care ai site-ul, un sfat este sa-l instalezi si astfel calculul transportului se va face automat si, de asemenea, documentele de transport se emit cel mult printr-un singur click (AWB si borderou de predare-primire).
Speram ca te-am ajutat putin pentru inceput de drum si asteptam intrebarile tale in comentarii.