Dezavantajele unei afaceri dropshipping
In articolul nostru Avantajele unei afaceri dropshipping am mentionat partile bune ale acestui model de business. Haideti acum sa vedem si partile mai putin bune ale acestuia.
Ne-am gandit la cateva si vi le spunem in cele ce urmeaza.
1. Marje mici
Atunci cand incepi un business dropshipping te poti astepta ca, fiind la inceput de drum, fara un background solid in domeniul comertului, furnizorii sa iti acorde discount-uri mici pentru revanzarea produselor lor. Astfel, poti intampina discount-uri de doar 10-20%. Marja mica rezultata poate fi un impediment in dezvoltarea rapida a afacerii tale. Insa, daca nisa pe care ai abordat-o este speciala si exista cerere, prin eforturi nu prea mari poti obtine totusi dezvoltarea dorita.
2. Probleme de inventar
Prezentam in articolul nostru precedent, ca fiind un model de afacere unde nu ai nevoie de stoc poate fi un avantaj. Dar exista si down-sides pentru aceasta. Nu poti urmari si nu poti stii exact cand se termina stocul pentru un produs. In momentul in care te lovesti de asta, poate fi un lucru neplacut. Trebuie sa iti pui in valoare toate calitatile de negociator pentru a obtine mentinerea in asteptare a comenzilor clientilor pentru produsul respectiv pana la alimentarea stocului la furnizor. Tip: in momentul in care inchei contractul cu un furnizor de dropshipping, intreaba-l si despre durata readucerii pe stoc a produselor.
3. Complicatii la livrare
Daca, sa presupunem, ai mai mult de 1-2 furnizori de produse pentru site-ul tau, te vei lovi de costul ridicat al livrarii produselor catre clientul final. Daca un client inregistreaza o comanda ce contine produse de la 3-4 furnizori, acei 3-4 furnizori vor livra produsele catre clientul tau, rezultand 3-4 costuri de livrare prin curier separate. Cand le vei aduna, vei ajunge la concluzia sigura ca marja ta a cam disparut, in cel mai fericit caz. Drept urmare, recomandam maxim 2 furnizori pentru un magazin online. Sau, o alta varianta, ar fi ca furnizorii tai sa fie in aceeasi localitate cu tine, iar tu sa preiei marfa de la ei si apoi, adunand produsele comandate de client intr-un singur colet sa obtii fericitul caz al unei singure livrari prin curier.
4. Erori ale furnizorilor
Este situatia in care vei fi acuzat de o greseala pe care nu tu ai comis-o. Sa exemplificam: clientul inregistreaza o comanda pe site-ul tau. Furnizorul livreaza marfa. Clientul primeste marfa. Nu e multumit, ba din contra. Produsul ajuns la el este deteriorat sau nu este conform cu ceea ce a comandat sau este nu a ajuns cantitatea comandata. Ei bine, atunci tu vei fi cel catre care se vor adresa nemultumirile clientului si imaginea firmei tale va avea de suferit in acest context. Este bine sa stabilesti foarte clar termenii si conditiile de retur cu furnizorii tai pentru a preveni cat mai mult complicatiile legate de acest aspect.
5. Limitare a dezvoltarii marcii proprii
In momentul in care incepi o afacere de tip dropshipping este clar ca vei promova si vinde produsele altei firme. Astfel dezvoltarea brandului propriu poate cunoaste o incetinire simtitoare. Doar daca vei avea un furnizor de produse pe care ti le va putea personaliza cu brand-ul tau, atunci vei putea dezvolta un brand propriu mai usor. De obicei, personalizarea unor produse se realizeaza pe o cantitate mai mare de 1-10 bucati, drept urmare costurile tale cel mai probabil vor creste daca vrei sa creezi un brand propriu si vizibil repede.