Dropshipping ca furnizor

dropshipping ca furnizor

Dropshipping ca furnizor

In activitatea unei companii de productie sau distributie o mare insemnatate o are departamentul de vanzari. Sigur ca toate departamentele din cadrul unei companii sunt importante.

In prezent exista multe canale de distributie: vanzare directa, indirecta, online, etc. Ne intereseaza in acest material numai segmentul de dropshipping pentru canalul de vanzare online.

Presupunem ca aveti o cerere de la un beneficiar pentru a comercializa in sistem dropshipping produsele dumneavoastra, insa nu prea stiti ce trebuie facut in acest caz.

As imparti in cateva puncte acest sistem pentru a-l putea urmari pe etape:

1. Acest sistem presupune ca produsele dumneavoastra sa fie prezentate pe un magazin online al beneficiarului: fotografii, pret, descriere, etc.

2. Beneficiarului ii soseste o comanda in magazinul sau online pentru un produs al dumneavoastra. El va va contacta pentru a se asigura ca exista stoc.

3. Daca exista stoc de produse atunci el doreste sa livreze comanda. Dar el nu va livra fizic comanda, ci dumneavoastra veti livra prin intermediul unei comenzi de marfa si comenzi de livrare a curierului emisa tot de beneficiar.

4. Beneficiarul trimite comanda pentru produse si comanda pentru curier (awb).

5. Dumneavoastra ambalati produsele si atasati comanda pentru curier (awb). Curierul soseste in urma comenzii efectuate de beneficar. Iar dumneavoastra predati coletul curierului.

In ambele cazuri (furnizor si beneficiar) sunt puncte benefice si mai putin benefice. As spune pe scurt ca pentru beneficiar un astfel de sistem este oarecum riscant pentru ca daca nu isi dimensioneaza corespunzator afacerea poate avea neplacerea doar sa faca cunoscute produsele furnizorului, fara a vinde pentru a-si acoperi costurile. Dar vom discuta in alt material partea acesta.

Ce ar trebui avut in vedere in cazul in care sunteti furnizor in acest sistem de distributie?

Un angajat sau mai multi vor avea atributiile de a prelua comenzile, de a verifica stocurile, de a pregati marfa beneficiarului pentru livrare. In functie de dimensionarea afacerii poate fi un sistem benefic sau nu. Puteti atribui unui angajat existent sau va trebui sa angajati persoane care sa faca acest lucru.

Si nu uitati un lucru foarte important: vanzarea se finalizeaza cu incasarea contravalorii marfurilor. Sistemul de plata este conform cu modelul dumneavoastra intern. Fie ca este la termen, fie ca este pe loc, fie ca este in avans, trebuie sa va asigurati ca veti incasa contravaloarea marfurilor deja vandute sau care urmeaza a fi vandute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *