Adaugare produs in Prestashop 1.7
Procesul de adaugare produs in Prestashop 1.7 este unul destul de simplu – vorbim aici despre adaugare de produs singular. Sunt cativa pasi de urmat, iar dupa completarea campurilor necesare veti avea un produs ce contine parametrii de baza pentru a fi comercializat prin intermediul unui magazin online.
Deci, sa incepem – mai intai accesam butonul de „Adauga produs/New product” din panoul de control al site-ului, din categoria „Catalog de produse->Produse”.
In momentul urmator se deschide pagina de editare a produsului nou pe care dorim sa-l adaugam in magazin. Se vor completa in ordine toate taburile si campurile pentru care avem date. Astfel, incepem cu denumirea produsului – care trebuie sa fie unica. Nu ar trebui sa avem produse cu denumire identica in magazin. Apoi, tot in acelasi tab, va fi nevoie – si chiar necesar – sa fie completate urmatoarele: Codul de produs (Referinta), adaugarea de imagini ale produsului (cu cat avem mai multe imagini cu detalii ale produsului cu atat mai bine). Summary (descrierea scurta) + Description (Descrierea lunga, in detaliu, a produsului), Brand (Marca), Categoria/subcategoria din care face parte.
Trecem la urmatorul tab – Cantitati/Quantity – si aici setam cantitatea existenta pe stoc a respectivului produs. Low stock level – se foloseste atunci cand dorim sa fim atentionati ca un produs se va epuiza curand. De asemenea, putem seta anumite informatii atunci cand produsul este in stoc sau are stoc epuizat in parte de Availability preferences (Preferinte disponibilitate produs) – eticheta cand produsul este in stoc (Label when product in stock) – Disponibil pe stoc. Eticheta cand produsul nu este in stoc (Label when out of stock) – Momentan indisponibil si data la care produsul va fi disponibil pe stoc (Availability date) – se seteaza data la care suntem siguri ca produsul va ajunge din nou in stoc.
Pentru tab-ul Livrare (Shipping) avem urmatoarele date de completat: dimensiunile produsului (lungime – width, inaltime – height, latime – depth, greutate – weight), daca aveti un timp standard de livrare puteti lasa selectat Default delivery time (timp livrare implicit). Daca aveti produse pentru care aveti timpi de livrare diferiti puteti selecta de mai jos urmatoarele: Delivery time for in-stock products (timp livrare pentru produse aflate pe stoc) – sa zicem, livrare in 24 h, si Delivery time of out-of-stock products with allowed orders (timp livrare pentru produse cu stoc epuizat dar care se pot pre-comanda) – sa zicem, livrare in 7 zile lucratoare.
Urmeaza tab-ul Preturi (Pricing) unde stabilim si notam pretul produsului – fara tva, cu tva, regula de taxa aplicata (9%, 19% etc) – aceasta regula de taxare trebuie in prealabil setata si apoi aplicat pretul produsului, altfel taxa nu este preluata corect.
Tot aici se poate seta si pretul redus al unui produs cat si perioada de timp pe care se aplica acest pret redus – in sectiunea Preturi specifice (Specific prices) – dar despre acest lucru vom vorbi in alt articol mai in detaliu.
Tab-ul urmator este foarte important in ceea ce priveste prezenta online a produselor tale. In functie de cat de bine este completat, daca respecta regulile de completare – continut unic si, bineinteles, variat. Tab-ul SEO contine doua campuri specifice: meta-titlu si meta-descriere. Completeaza-le cu informatii succinte, utile, unice pentru fiecare produs si care poate invita sigur potentialul client sa acceseze si chiar sa cumparare produsul tau.
Am ajuns si la punctul final al completarii datelor de baza ale unui produs – tab-ul Optiuni – unde putem adauga cuvinte cheie relevante pentru identificarea produsului nostru in momentul in care un potential client este interesat de un produs. Mai putem completa aici codul EAN al produsului, daca produsul este nou/folosit/reconditionat.
Ceea ce am prezentat astazi in articolul nostru este, asa cum spuneam, modalitatea de a adauga date pentru un singur produs. In momentul in care aveti un set de mai mult de 5-10 produse de incarcat in site, recomandam sa realizati un fisier csv in care sa completati toate acestea date in coloane separate dupa care importati fisierul de date in site aceesand sectiunea Parametri avansati / Importa. Despre acest lucru interesant vom vorbi intr-un articol separat cat de curand.
In cazul in care aveti nevoie de ajutor pentru importul de produse in magazinul vostru online Prestashop, va ajutam cu placere – accesati pagina noastra de contact si trimiteti-ne un mesaj.